• Анонимизиране на IP в Google Tag Manager

      Във връзка с новата европейска регулация за защита на личните данни (GDPR) се налагат промени в отчитането на Google Analytics. В Exsitee свързването на сайта с Google Analytics става по два начина:

      1. От меню Настройки и подменю Google анализ
      2. От меню Настройки и подменю Google Tag Manager

      За първия метод ние сме се погрижили да става автоматично, но за втория, при който използвате Google Tag Manager, ще трябва да направите следните промени:

      Създаване на Променливи / Variables

      1. Отравяте Google Tag Manager
      2. Натискате Променливи / Variables
      3. Натискате Създаване / New Variables
      4. Натискате на Конфигуриране на променлива (строително блокче)
      5. Избирате Настройки на Google анализ / Google Analytics Settings
      6. Добавяте вашият идентификационен номер от Google Analytics, който изглежда така UA-XXXXX-X
      7. В полето Домейн на „бисквитка“ / Cookie Domain пишете auto
      8. Натискате Още настройки / More settings
      9. В първата опция Полета за настройване / Fields to set натискате Добавяне на поле / Add a field
      10. Натискате в първото поле и избирате anonymizeIp, а във второто пишете true
      11. След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
      12. Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я, както ви подсказва.

      Създаване на Задействания / Triggers

      Използва се за отчитане на продажбите

      1. Натиснете Задействания / Triggers
      2. Натиснете Създаване / New
      3. Натискане на кръгчетата и избирате Персонално събитие
      4. В Име на събитието напишете trackTrans
      5. След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
      6. Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я, както ви подсказва.

      Създаване на Маркери / Tags

      Добавяне на Маркер / Tag за всички страници

      1. Отидете на Маркери / Tags. Ако имате създадени тагове за Universal analytics, ги редактирате, а ако нямате - създавате нов
      2. От полето Конфигуриране / Tag Configuration на маркер натискате строителното блокче и избирате Universal Analytics (първата опция).
      3. В полето Настройки на Google Анализ / Google Analytics Settings избирате {{Настройки на Google Анализ}}
      4. В полето Задействане / Triggering натискате на кръгчетата и избирате All Pages
      5. След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
      6. Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я, както ви подсказва

      Добавяне на Маркер / Tag за отчитане на поръчките

      1. Отидете на Маркери / Tags. Ако имате създадени тагове за Universal analytics, ги редактирате, а ако нямате - създавате нов
      2. От полето Конфигуриране / Tag Configuration на маркер натискате строителното блокче и избирате Universal Analytics - първата опция
      3. От полето Тип проследяване / Track Type избирате Транзакция
      4. В полето Настройки на Google Анализ / Google Analytics Settings избирате {{Настройки на Google Анализ}}
      5. В полето Задействане / Triggering натискате на кръгчетата и избирате All Pages
      6. След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
      7. Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я Universal Analytics Ecommerce

      Публикуване на направените промени

      Натискате Изпращане / Submit и в следващите прозорци си кръщавате промяната по начин, по който да ви е ясно на вас за какво е била.