Във връзка с новата европейска регулация за защита на личните данни (GDPR) се налагат промени в отчитането на Google Analytics. В Exsitee свързването на сайта с Google Analytics става по два начина:
- От меню Настройки и подменю Google анализ
- От меню Настройки и подменю Google Tag Manager
За първия метод ние сме се погрижили да става автоматично, но за втория, при който използвате Google Tag Manager, ще трябва да направите следните промени:
Създаване на Променливи / Variables
- Отравяте Google Tag Manager
- Натискате Променливи / Variables
- Натискате Създаване / New Variables
- Натискате на Конфигуриране на променлива (строително блокче)
- Избирате Настройки на Google анализ / Google Analytics Settings
- Добавяте вашият идентификационен номер от Google Analytics, който изглежда така UA-XXXXX-X
- В полето Домейн на „бисквитка“ / Cookie Domain пишете auto
- Натискате Още настройки / More settings
- В първата опция Полета за настройване / Fields to set натискате Добавяне на поле / Add a field
- Натискате в първото поле и избирате anonymizeIp, а във второто пишете true
- След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
- Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я, както ви подсказва.
Създаване на Задействания / Triggers
Използва се за отчитане на продажбите
- Натиснете Задействания / Triggers
- Натиснете Създаване / New
- Натискане на кръгчетата и избирате Персонално събитие
- В Име на събитието напишете trackTrans
- След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
- Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я, както ви подсказва.
Създаване на Маркери / Tags
Добавяне на Маркер / Tag за всички страници
- Отидете на Маркери / Tags. Ако имате създадени тагове за Universal analytics, ги редактирате, а ако нямате - създавате нов
- От полето Конфигуриране / Tag Configuration на маркер натискате строителното блокче и избирате Universal Analytics (първата опция).
- В полето Настройки на Google Анализ / Google Analytics Settings избирате {{Настройки на Google Анализ}}
- В полето Задействане / Triggering натискате на кръгчетата и избирате All Pages
- След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
- Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я, както ви подсказва
Добавяне на Маркер / Tag за отчитане на поръчките
- Отидете на Маркери / Tags. Ако имате създадени тагове за Universal analytics, ги редактирате, а ако нямате - създавате нов
- От полето Конфигуриране / Tag Configuration на маркер натискате строителното блокче и избирате Universal Analytics - първата опция
- От полето Тип проследяване / Track Type избирате Транзакция
- В полето Настройки на Google Анализ / Google Analytics Settings избирате {{Настройки на Google Анализ}}
- В полето Задействане / Triggering натискате на кръгчетата и избирате All Pages
- След това натискате Запази / Save в горния десен ъгъл
- Ще ви излезе прозорец, който ще ви пита как искате да кръстите тази променлива. Кръстете я Universal Analytics Ecommerce
Публикуване на направените промени
Натискате Изпращане / Submit и в следващите прозорци си кръщавате промяната по начин, по който да ви е ясно на вас за какво е била.