• Работа със съгласия

      Създаване на съгласия

      Създаването на съгласия е лесен процес. Преди да започнете трябва да подготвите следната информация:

      1. Какво съгласие ще искате от вашите клиенти - помислете правилно върху исканото съгласие, за да не се наложи после да го редактирате.
      2. Създайте нов текст, в който описвате защо искате това съгласие. Този текст ще се вижда от клиента и ще стои записан, като архив в неговия профил. Клиентът по всяко време ще може да отвори профила си и да прегледа с какво се е съгласил. Създаването на нов текст става през меню Новини и текстове > Текстове > НОВ

      Важно: Ако промените текстът на съгласието и/или самото съгласие, ще изтриете всички съгласия дадени от вашите клиенти и ще започнете да ги събирате наново.

      Даване на съгласие

      Съгласието може да вземете от вашите клиенти при:

      1. Регистрация на нов профил
      2. Редакция на профил
      3. Поръчка

      Отказ от съгласие

      Отказ от съгласие може да правят всички клиенти, които имат профил във вашия магазин. Клиентите, които нямат профил, трябва да ви пишат мейл и да предоставят лични данни, за да може да ги идентифицирате. Мейлът е личната данна, която най-точно може да идентифицира даден клиент във вашия магазин. Съветваме ви да поискате от вашия клиент да изпрати мейл към вас от мейлът, с който се е регистрирал. Всякакъв друг метод на комуникация не би могъл да потвърди, че това е точният клиент и можете да му откажете.

      Правото да бъде забравен

      Всички клиенти имат право да бъдат забравени. За целта е нужно да изпратят мейл към вас от мейлът, с който са се регистрирали. Всякакъв друг метод на комуникация не би могъл да потвърди, че това е точният клиент и можете да му откажете.

      Ако клиентът се е представил и вие сте го разпознали успешно, влизате в Поръчки > Клиенти и намирате точния профил. След това го изтривате.

      Важно: Профилът на клиента ще бъде изтрит, но неговите поръчки ще останат в магазина, като личните данни на клиента ще бъдат анонимизирани.

      Преглед на съгласия

      За да прегледате с какви съгласия се е съгласил даден клиент, трябва да влезете през неговия профил. Това става през Поръчка > Клиенти > Преглед (лупата) или през Поръчки > Конкретна поръчка > Преглед (намира се в горния десен ъгъл на отворената поръчка). В отворената страница има секция Съгласия, в която се виждат всички съгласия, които сте създали в магазина и съответно статусите, които вашият клиент е дал. Натискайки бутон ВИЖ ще се отвори таблица, в която има история на съгласията за исканото съгласие.

      Добавяне на текст в меню

      Правилно е да добавите текстовете относно Личните данни в някое е от менютата във футъра. Това става по следният начин. Отива те в Настройки > Менюта. Избирате в кое меню искате да ги сложите и го отваряте. След това натискате с десен бутон на мишката най-горният елемент на дървото, което виждате. Обикновено това е и името на менюто. Ще ви се отворят опции, една от които е Добави под елемент.

       

      Натискайки този бутон ще ви се отвори прозорец, в който ще може да създадете връзка към вашите текстове.

      В полето заглавие пишете името на текстът или само Лични данни. Второто поле “Връзка към” го оставяте “Текст” и от третото поле избирате текстът, който сте създали. Накрая натискате запис.