Създаване на съгласия
Създаването на съгласия е лесен процес. Преди да започнете трябва да подготвите следната информация:
- Какво съгласие ще искате от вашите клиенти - помислете правилно върху исканото съгласие, за да не се наложи после да го редактирате.
- Създайте нов текст, в който описвате защо искате това съгласие. Този текст ще се вижда от клиента и ще стои записан, като архив в неговия профил. Клиентът по всяко време ще може да отвори профила си и да прегледа с какво се е съгласил. Създаването на нов текст става през меню Новини и текстове > Текстове > НОВ
Важно: Ако промените текстът на съгласието и/или самото съгласие, ще изтриете всички съгласия дадени от вашите клиенти и ще започнете да ги събирате наново.
Даване на съгласие
Съгласието може да вземете от вашите клиенти при:
- Регистрация на нов профил
- Редакция на профил
- Поръчка
Отказ от съгласие
Отказ от съгласие може да правят всички клиенти, които имат профил във вашия магазин. Клиентите, които нямат профил, трябва да ви пишат мейл и да предоставят лични данни, за да може да ги идентифицирате. Мейлът е личната данна, която най-точно може да идентифицира даден клиент във вашия магазин. Съветваме ви да поискате от вашия клиент да изпрати мейл към вас от мейлът, с който се е регистрирал. Всякакъв друг метод на комуникация не би могъл да потвърди, че това е точният клиент и можете да му откажете.
Правото да бъде забравен
Всички клиенти имат право да бъдат забравени. За целта е нужно да изпратят мейл към вас от мейлът, с който са се регистрирали. Всякакъв друг метод на комуникация не би могъл да потвърди, че това е точният клиент и можете да му откажете.
Ако клиентът се е представил и вие сте го разпознали успешно, влизате в Поръчки > Клиенти и намирате точния профил. След това го изтривате.
Важно: Профилът на клиента ще бъде изтрит, но неговите поръчки ще останат в магазина, като личните данни на клиента ще бъдат анонимизирани.
Преглед на съгласия
За да прегледате с какви съгласия се е съгласил даден клиент, трябва да влезете през неговия профил. Това става през Поръчка > Клиенти > Преглед (лупата) или през Поръчки > Конкретна поръчка > Преглед (намира се в горния десен ъгъл на отворената поръчка). В отворената страница има секция Съгласия, в която се виждат всички съгласия, които сте създали в магазина и съответно статусите, които вашият клиент е дал. Натискайки бутон ВИЖ ще се отвори таблица, в която има история на съгласията за исканото съгласие.
Добавяне на текст в меню
Правилно е да добавите текстовете относно Личните данни в някое е от менютата във футъра. Това става по следният начин. Отива те в Настройки > Менюта. Избирате в кое меню искате да ги сложите и го отваряте. След това натискате с десен бутон на мишката най-горният елемент на дървото, което виждате. Обикновено това е и името на менюто. Ще ви се отворят опции, една от които е Добави под елемент.
Натискайки този бутон ще ви се отвори прозорец, в който ще може да създадете връзка към вашите текстове.
В полето заглавие пишете името на текстът или само Лични данни. Второто поле “Връзка към” го оставяте “Текст” и от третото поле избирате текстът, който сте създали. Накрая натискате запис.